Etiketter

, , , , , ,

Jag är långt nere på botten. Men jag ville tala om att även om det går åt helvete för mig så har det inte påverkat dottern som väl är. Synen och händerna fortsätter att explodera. Nu knäpper hon knappar, leker affär med mig, är med och bakar, sitter långa timmar med sina matteböcker med glasögon på näsan och pennan i hand… ritar små teckningar och lägger t.o.m. pussel helt frivilligt… och vi har börjat med grammatik. Alla samspelsorden (tack, varsågod, snälla osv) kom över en natt när vi hade gått igenom ackusativ och dativobjekt.

Jo, och häromdagen berättade hon äntligen för mig hur hon tänker! Och vet ni vad – det är inte i ljud längre!! Hon tänker i mängder.

Ja, det var det. Jag orkar inte skriva men jag ville berätta det iaf. Och önska er ett gott nytt år.

